«کیفیت پایین آموزش دکترا» معضل انگلیس

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از سایت «timeshighereducation»، شورای پژوهش انگلیس به کیفیت پایین آموزش دوره دکتری در این کشور معترض شده است.

بررسی‌های متعدد نشان می‌دهد، کیفیت پایین آموزش در این دوره از تحصیلی منجر به کاهش تمایل دانشجویان برای ادامه تحصیل شده است. 

براساس پژوهش‌های صورت گرفته مبنی بر ارزیابی کیفی مراکز مربوط به دوره دکتری، کمتر از نیمی از مراکز مشاوره تحقیقاتی مهندسی و علوم فیزیکی برای تحصیلات این دوره در رده‌بندی «خوب» قرار می‌گیرند. 

شورای تحقیقات مهندسی و علوم فیزیکی انگلیس متهم به گمراه کردن دانشجویان در زمینه عملکرد مراکز آموزش و پرورش در دوره دکتری شده است، زیرا معلوم شد که کمتر از نیمی از پروژه‌های تحت برنامه، موفق به کسب رتبه«خوب» شده‌اند.

ان برنامه با ارزش ۴۹۲ میلیون پوند در سال ۲۰۱۳ با هزینه اضافی همراه با کسب و کارها، دانشگاه‌ها و سایر سهامداران به مبلغ ۴۵۰ میلیون پوند راه اندازی شد.

در حال حاضر بیش از ۷ هزار دانشجو در بخش آموزش برنامه چهار ساله، در سراسر ۱۱۵ مرکز در ۴۰ دانشگاه انگلیس آموزش داده می‌شوند.

از ۱۱۵ مرکز ایجاد شده برای دوره تحصیلی دکتری، تنها ۴۴ مرکز مؤفق به دریافت درجه «خوب» شده‌اند.

دانشجویان انگلیسی می‌گویند: ناخوشایند است که بودجه دولت برای آموزش بهتر دوره دکتری صرف می‌شود ولی در واقعیت هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد؛ ضمن اینکه ارگان‌های مختلف از شفافیت‌سازی اجتناب می‌کنند.

انتهای پیام/

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *